DTH2024

DTH2024

Az idei Digitális Témahét témáját április 11-i költészet napja és a mesterséges intelligencia adta.

A 3.a osztály diájaival közösen ötletelve 

                   A költészet és MI 

címet adtuk projetktünknek. 




Projekt előtti előkészületek:

Még a tavaszi szünet előtt felhívtuk a diákok, kollégák és szülők figyelmét, hogy április 11-én, a költészet napja alkalmából Szavalóversenyt tartunk.

Örömmel válogattunk a versek között, és hoztak a gyerekek saját maguk választotta költeményeket. 

Versenyfelhívó plakátunk canva alkalmazással készült.
Versenyfelhívó plakátunk canva alkalmazással készült.
József Attila szobor (pixabay)
József Attila szobor (pixabay)

A projekt bevezetése

Fazeka Anna szeretett verses meséjével inditottuk a hetet: Öreg néne őzikéje. A történetet https://dydudu.hu/diafilm/038/38.html oldalon található diafilm felolvasásával ismertük meg.

Tartalommondással és vázlatpontok írásával ellenőriztük a megértést.

Költészet napja és József Attila kapcsolata

Ezt a kapcsolatot prezentációval deritettük ki. A microsoft Copilot alkalmazás segítségével készültem fel és állítottam össze a diákat.

Móra Ferenc: A cinege cipője
Móra Ferenc: A cinege cipője

Versképek

Miről is szól a versem? Ezt foglalhatták össze a diákok. Ehhez https://wordart.com/ alkalmazást használtak.

Azon gyerekek, akik készültek a versmondó versenyre, a saját versükkel készültek, azok, akik nem készültek szabadon dolgozhattak kedvenc megismert verseikből: Öreg néne őzikéje, Cinege cipője, Nyitnikék.

K. László Anna: A kis Lajhár Alajos
K. László Anna: A kis Lajhár Alajos
Fazekas Anna: Öreg néne őzikéje
Fazekas Anna: Öreg néne őzikéje

Képgenerálás

Egész eddig az olvasottakat, hallottakat ügyesen illusztráltuk. Az aprólékosabb munkával dolgozók akár 2-3 órát is elrajzolgattak, de a kevésbé kreatív és lelkes gyerekek is 30-40 percet dolgoztak képeiken.

Az idei DTH alkalmával megismerkedtünk egy képgenerátorral: https://tengr.ai/

Miután bemutattam a felület használatát, önállóan dolgozhattak, továbbra is azon verssel kapcsolatosan, amivel az előző napon. Jó volt hallani a sok Ááááá és Úúúú csodálkozást és lelkesedést.

Versírás

A reggeli nagy siker után, újabb csodával ismerkedtünk meg.

https://copilot.microsoft.com/?showconv=1 alkalmazással verset irattunk. Az osztály közösen adott meg szavakat és feltételeket, promp-okat. Így hoztuk létre az osztály közös versét. A létrehozott vers szövegével pedig képet is generáltunk.

Sajnos a versírással nem voltunk megelégedve. A páros rím és négysoros utasítás hiányzott a létrejött alkotásban. Ezért kipróbáltunk eg másik MI-t. https://gemini.google.com/app -pal készült vers már jobban elnyerte tetszésünket. Igaz, ebbe is belejavítottunk kicsit. 

Így jött létre a 3.a osztály és az MI közös alkotása: a Tavaszi csoda című vers.

Fotógaléria

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el